Resultats per la fasa
"Projectaziun e realisaziun 1992 - 2020"

A partir da l'onn 1992 vegn la NVTA projectada en moda intensiva. Ins sondescha il grip. Il cumenzament uffizial da las lavurs da construcziun ha lieu l'onn 1999. Ils miniers e las maschinas da perfurar tunnels sa fan via tras il grip. Las cundiziuns da la politica da traffic sa midan: Il traffic da persunas daventa pli impurtant per las VFF. L'avertura dal tunnel da basa dal Lötschberg l'onn 2007, dal tunnel da basa dal Gottard l'onn 2016 e dal tunnel da basa dal Ceneri l'onn 2020 èn ils terms impurtants extraordinaris.

1993

Bels tunnels

La NVTA è architectura. Ses edifizis han furmas minimalisticas, er ils tunnels ch'èn strusch vesaivels.

Guardar l'eveniment
2 favrer 1993

La NVTA e l'Europa

Represchentantas e represchentants da l'economia e politicras e politichers vesan la NVTA dal cumenzament ennà sco project che promova l'integraziun da la Svizra en l'Europa.

Guardar l'eveniment
21 avrigl 1993

Squitsch dal moviment ecologic

La «ovra da construcziun tschientenara» vegn discutada en moda cuntraversa: La politica, l'administraziun e las organisaziuns da l'ambient tschertgan soluziuns cuminaivlas.

Guardar l'eveniment
4 october 1993

Emprimas lavurs

La NVTA è bler dapli ch'il tunnel da basa dal Gottard, ma ils emprims sondagis per il project grond NVTA vegnan fatgs al Gottard.

Guardar l'eveniment
13 december 1993

Planisaziun dal territori

Vias da traffic transfurman la cuntrada. Perquai occupa il trassé da la NVTA la planisaziun dal territori.

Guardar l'eveniment
20 favrer 1994

Gea a l'Iniziativa da las Alps

Il gea surprendent da las votantas e dals votants svizzers a l'Iniziativa da las Alps accelerescha il svilup da la NVTA.

Guardar l'eveniment
20 favrer 1995

Glisch verda per la varianta da rait

Il Cussegl federal conferma la NVTA sco varianta da rait. Tras quai pon vegnir construidas las duas axas Gottard-Ceneri e Lötschberg.

Guardar l'eveniment
29 matg 1995

Politica da traffic sco politica da finanzas

Il Cusseglier federal Otto Stich è persvadì che la NVTA vegnia a custar dapli che las 14 milliardas francs presumadas.

Guardar l'eveniment
13 settember 1995

Colliaziun cun l'exteriur

Il success da la NVTA dependa da l'exteriur. Il traffic da rauba sin la viafier s'augmenta mo, sche l'axa Rotterdam-Genua vegn modernisada.

Guardar l'eveniment
1996

Rotterdam–Genua

La renovaziun da la lingia da martganzia Rotterdam–Genua avanza mo plaunsieu. Cun la colliaziun als ports da mar è l’Italia en retard.

Guardar l'eveniment
18 avrigl 1996

Ils giavischs da l'Uri

Il chantun Uri è spezialmain pertutgà da la construcziun da l'axa dal Gottard. El vul spustar il traject d'access al tunnel da viafier en il munt. I resultan tractativas plain conflicts cun la Confederaziun.

Guardar l'eveniment
29 november 1998

Gea al Conclus federal davart la construcziun e la finanziaziun da projects d'infrastructura dal traffic public (FTP)

La finanziaziun da la NVTA è garantida: L'infrastructura da viafier da la Svizra duai vegnir modernisada per pli che 30 milliardas francs.

Guardar l'eveniment
18 december 1998

La surveglianza

Ch'il project grond procedia giuridicamain en in stadi irreproschabel e cunvegnentamain, controlla la Delegaziun da surveglianza dal parlament.

Guardar l'eveniment
1. schaner 1999

Las VFF sco societad anonima

La refurma da la viafier 1 ha l'intent da liberalisar pass per pass il traffic da viafier.

Guardar l'eveniment
14 zercladur 1999

Adattaziuns nunobservadas

Strusch observà da la publicitad, anticipescha il Cussegl federal puspè la construcziun dal tunnel a dus binaris Turitg-Thalwil.

Guardar l'eveniment
5 fanadur 1999

Il cumenzament da las lavurs da construcziun

Er sch'igl èn vegnidas fatgas lavurs gia ordavant: L'emprima siglientada al Lötschberg vala sco cumenzament uffizial da las lavurs da construcziun da la NVTA.

Guardar l'eveniment
8 october 1999

Il grond spustament

Tras l'engrondiment da la NVTA vegn il traffic da rauba tras las Alps spustà cuntinuadamain da la via sin la viafier, dentant pli plaun che planisà.

Guardar l'eveniment
21 matg 2000

La fin da la limita da 28 tonnas

Da nov dastgan traversar la Svizra camiuns d'in pais da 40 tonnas. Persuenter accepta la UE la taxa sin il traffic da camiuns pesants.

Guardar l'eveniment
27 november 2000

Geologia e mesiraziuns

La construcziun da tunnels è dependenta da savida scientifica. La geologia levgescha la via tras il grip.

Guardar l'eveniment
17 december 2003

Gea al tunnel da basa dal Ceneri

La finanziaziun dal tunnel dal Ceneri è contestada. Il Cusseglier federal Moritz Leuenberger s'engascha vehementamain per quest tunnel.

Guardar l'eveniment
16 avrigl 2004

Custs

La finanziaziun dal project grond vegn discutada en moda intensiva. Il tema èn cunzunt ils custs che s'augmentan.

Guardar l'eveniment
2005

Controlla en il tunnel

In nov sistem da controlla transmetta ils cumonds sur ina rait da func digitala sin in monitur en la cabina dal manischunz.

Guardar l'eveniment
2 zercladur 2006

Construcziun dal tunnel dal Ceneri

Il tunnel da basa dal Ceneri è il terz project grond da la NVTA. El è en la sumbriva dal tunnel dal Gottard e dal tunnel dal Lötschberg, vegn dentant ad inaugurar ina nova èra per il traffic regiunal dal Tessin.

Guardar l'eveniment
6 settember 2006

Perfuraziun dal Gottard

Il tunnel da basa dal Gottard è il tunnel cardinal da la NVTA. L'emprima perfuraziun d'ina maschina da furar è vegnida fatga en il bischen ost.

Guardar l'eveniment
9 december 2007

Il Lötschberg va en funcziun

Cun l'avertura dal tunnel da basa dal Lötschberg va en funcziun in'emprima part da la NVTA.

Guardar l'eveniment
15 october 2008

Traversada da la foppa da Piora

La foppa da Piora, cun sia crappa granellusa, smanatscha da periclitar la construcziun dal tunnel da basa dal Gottard.

Guardar l'eveniment
20 mars 2009

L'etappa da 5,4 milliardas

Quant custa la NVTA? Emprimas stimaziuns presuman 12 milliardas francs. L'onn 2009 conceda il parlament la summa supplementara e decisiva da 5,4 milliardas.

Guardar l'eveniment
2011

Ils tunnels da temp liber

La part la pli gronda da las persunas che traversa las Alps cun la viafier, na viagia betg per motivs professiunals, mabain durant ses temp liber.

Guardar l'eveniment
16 matg 2012

Renunzia a la Porta Alpina

La visiun è populara. La Porta Alpina duai colliar Sedrun e la Surselva sur in ascensur cun il tunnel da basa dal Gottard.

Guardar l'eveniment
23 avust 2013

In milliun visitadras e visitaders

Durant la construcziun dals tunnels da basa dal Gottard e dal Lötschberg ha la populaziun gì l'occasiun da visitar l'interiur da la muntogna. L'affluenza è enorma.

Guardar l'eveniment
1. zercladur 2014

Il corridor da 4 meters

Per pudair transportar las chargias pli grondas, na ston betg mo vegnir adattads ils tunnels, mabain er autras infrastructuras da viafier.

Guardar l'eveniment
31 october 2014

Tranter grippa e betun

Il tunnel da basa dal Gottard è in product d'auta tecnologia – ed in resultat da mauns che prendan per mauns insatge. Senza lavurants, miradurs e betunaders na vegn construì nagin tunnel.

Guardar l'eveniment
1. october 2015

Tests al Gottard

La nova lingia dal Gottard cumpiglia blera tecnica. Sia funcziun vegn controllada cun blera lavur e cun blers custs.

Guardar l'eveniment
2016

Ils tunnels da quest mund

Tgi ha il tunnel il pli lung? Construcziun da tunnels vul dir aspirar al record mundial. Prest vegn in nov victur a muntar sin il podest.

Guardar l'eveniment
1. zercladur 2016

Giasts prominents a la festa d'avertura

Cun ina festa pompusa vegn inaugurà l'onn 2016 il tunnel da basa dal Gottard. Merkel, Hollande e Renzi èn preschents, la testa da la UE betg.

Guardar l'eveniment
11 december 2016

Custs e niz

La NVTA ha custà blers daners. Quant grond che ses niz economic è, vegn a mussar il futur.

Guardar l'eveniment
2017

43’152 trens

Ils emprims mais stagna il traffic en il nov tunnel da basa dal Gottard da temp en temp. Las VFF reageschan cun trens spezials.

Guardar l'eveniment
1. schaner 2017

Superportas

Las meglras portas da fugia èn installadas en il tunnel dal Gottard. Lur construcziun han ellas d’engraziar a la NVTA. L’innovaziun gronda ha chaschunà bleras innovaziuns pli pitschnas.

Guardar l'eveniment
2017

Al limit da capacitad

Il tunnel da basa dal Lötschberg vegn tschiffà da ses agen success. La renovaziun è gia en planisaziun.

Guardar l'eveniment
12 avust 2017

Traffic vulnerabel

La stad 2017 èn sfundrads binaris a Rastatt. Silsuenter na funcziunava nagut pli. L’incap mussa, ch’il sistem da viafier europeic è fragil.

Guardar l'eveniment
2018

Segns e cifras

Tut ils vaguns e tut las locomotivas èn plain segns e cifras misteriusas. Senza quests segns spezials na funcziunass il manaschi da viafier betg.

Guardar l'eveniment
2020

Ceneri, il terz tunnel da basa

La NVTA è dapli che ses trais tunnels, ma quels èn etappas da la gronda construcziun, che giogan ina rolla activa en las medias. Cun la finiziun dal tunnel da basa dal Ceneri l'onn 2020 è terminada la NVTA.

Guardar l'eveniment
2021

Trajects da muntogna, ed uss?

I na dat betg mo victurs, mabain er perdents. L’avegnir dal traject da muntogna dal Gottard tras la Val d’Ursera e tras la Leventina – renumà sin l’entir mund – è avert.

Guardar l'eveniment