Colliaziun tras il Lötschberg

15 fanadur 1913
Desideris per il sid
Desideris per il sid

Betg mo il tunnel dal Gottard, er il tunnel dal Lötschberg reducescha massivamain il temp da viadi tranter il nord ed il sid. Sin quest placat da reclama da l'onn 1935 mainan ils binaris directamain en il dom glischant da Milaun. (1935, SBB Historic)

Suenter la construcziun dal traject dal Gottard e dal Simplon vulan la Svizra occidentala, la Svizra orientala e la regiun da Berna er ina viafier da muntogna. L'onn 1906 fundan la societad bernaisa da la viafier tras las Alps Berna-Lötschberg-Simplon (BLS), il chantun Berna e l'economia bernaisa da forza electrica ina cuminanza d'interess. A questa cuminanza d'interess reusseschi da realisar la viafier da muntogna. Il tunnel dal Lötschberg a dus vials vegn terminà l'onn 1911, il manaschi cumenza l'onn 1913. Uschia maina ussa er davent da la Svizra bassa occidentala ina colliaziun da tren directa vers l'Italia.

« La construcziun d'ina viafier alpina pretenda pia forzas finanzialas considerablas, uschia ch'ina segunda u schizunt ina terza na po mai e mai pli star en discussiun sulettamain en vista a quai. »

E. Schmid, La traversada da las Alps cun ina viafier, p. 1, fanadur 1864

50-Jahre Lötschberg-Durchstich

1961, Archiv federal svizzer

50-Jahre Lötschberg-Durchstich

50 onns perfuraziun dal Lötschberg, 1961 (Archiv federal svizzer)

50 Jahre Lötschbergbahn

1963, Archiv federal svizzer

50 Jahre Lötschbergbahn

50 onns Viafier dal Lötschberg, 1963 (Archiv federal svizzer)

14'612 meters

lunghezza dal tunnel dal Lötschberg.

26 lavurants

moran ils 23 da fanadur 1908, cura che var 7000 meters cubic sablun, glera e lozza entran en la gallaria suenter ina siglientada.

1871 onn

Dapi che la Frantscha ha pers la guerra franco-prussiana pretenda la Frantscha ina colliaziun svizra directa per l'Italia.

Render attent a questa pagina