Auto vs. viafier

24 zercladur 1965
Via libra per burgais libers
Via libra per burgais libers

Suenter ina planisaziun e construcziun da 15 onns vegn avert l'onn 1980 il tunnel da via dal Gottard. Ussa pon ins viagiar vers il sid sin atgna iniziativa, traversar il munt; l'auto da posta cursescha mo en cas excepziunals. L'onn 2015 decidan las votantas ed ils votants svizzers da construir ina segunda via tras il Gottard. (1980, Biblioteca da la SPF)

L'onn 1965 decida il parlament da construir in tunnel d'autos tras il Gottard. L'euforia davart la motorisaziun da las massas è gronda: L'auto ch'è pajabel per la vasta populaziun n'enconuscha betg cunfins. Las lavurs da construcziun duran da l'onn 1970 fin il 1980. Las persunas responsablas partan dal fatg, ch'il tunnel duaja servir cunzunt al traffic da persunas che s'augmenta. Ma er il traffic da rauba sin via s'augmenta fermamain. Il traffic sin via transalpin concurrenzescha da ussa envi cun la viafier.

« Quest tunnel n'è betg in corridor per il traffic pesant. »

Cusseglier federal Hans Hürlimann, Pled d'avertura dal tunnel da via dal Gottard, 05.09.1980
16'942 meters

lung è il tunnel d'autos.

7000 vehichels a motor

van l'onn 1970, l'onn dal cumenzament da las lavurs da construcziun dal tunnel, en media per di sur il Gottard.

16'000 vehichels a motor

an l'onn 1980, l'onn da l'avertura dal tunnel, en media per di tras il Gottard.

Render attent a questa pagina