Els èn ils realisaturs: ils cussegliers federals Adolf Ogi (PPS, 1988–1995) e Moritz Leuenberger (PS, 1995–2010) sco er la cussegliera federala Doris Leuthard (PCD, 2010–2018). Senza Ogi na dessi betg la NVTA. En l'ambient dal traffic creschent, da las debattas davart la politica d'ambient e da l'integraziun europeica sviluppa el in elan irresistibel. Sut Leuenberger vegnan realisadas las emprimas construcziuns ed acceptads plirs projects, sco il Conclus federal davart la construcziun e la finanziaziun da projects d'infrastructura dal traffic public, l'uschenumnada FTP, e la taxa sin il traffic da camiuns pesants dependenta da la prestaziun. En l'era da Leuthard tutgan la finiziun e l'avertura dal tunnel da basa dal Gottard e la cuntinuaziun da la construcziun da l'infrastructura (tunnel dal Ceneri, vias d'access, corridor da 4 meters), ma er il segund tunnel d'autos tras il Gottard, che cuntrafa a la finamira da transferir il traffic da rauba da la via sin la viafier.
« Quant grev ch'igl è da tschertgar in consens sa mussa er vi dal fatg che bler n'è adina anc betg decidì en las chombras federalas. »
Moritz Leuenberger, Referat a Basilea, 16. Januar 1997