Construcziun
La NVTA è in project grond che vegn realisà cun grond progress. Las lavurs da construcziun èn vegnidas cumenzadas uffizialmain pir l'onn 1999. Las perfuraziuns dal Lötschberg e dal Gottard - las ovras las pli spectacularas da la NVTA - na fissan betg stadas pussaivlas senza ils millis lavurants da tut il mund. Cun las maschinas giganticas da perfurar tunnels èn els avanzads 5 giadas pli svelt ch'ils umens che han construì l'emprim tunnel dal Gottard avant circa 140 onns.
La viafier è fatga d’atschal
Betg mintga rodaglia n’è eguala. Igl exista in grond dumber da tips da construcziun differents.
Guardar l'evenimentPrivel en maun
Construir in tunnel è ina interpresa privlusa per ils lavurants. Ils differents plazzals al Gottard cumprovan che las mesiras da segirezza daventan adina meglras.
Guardar l'evenimentInauguraziun dal tunnel dal Gottard
L'emprim tunnel tras il Gottard è il mument da sia avertura il tunnel da viafier il pli lung dal mund. El vegn finanzià per gronda part cun chapital ester.
Guardar l'evenimentIl segund tunnel
Il tunnel dal Simplon avra – suenter il Gottard – la segunda lingia da viafier tras las Alps da la Svizra. Ussa è colliada la Svizra occidentala cun il sid.
Guardar l'evenimentColliaziun tras il Lötschberg
Il traject dal Lötschberg e ses tunnel collian la Svizra bassa occidentala cun l'Italia.
Guardar l'evenimentL’emprim tunnel da basa
Hauenstein? Gia ditg avant il Gottard ed il Lötschberg è vegnì construì tras la chadaina da collinas sper Olten l’emprim tunnel da basa en l’istorgia da la viafier svizra.
Guardar l'evenimentCharvun alv empè da charvun nair
L'electrificaziun da la lingia dal Gottard è vegnida terminada l'onn 1924. Ussa producescha la Svizra l'energia per sias viafiers cun atgna forza idraulica, empè da cun charvun da la Prussia.
Guardar l'evenimentViafier 2000
Tgi che discurra da la NVTA, na dastga betg emblidar la Viafier 2000. Ella ha accelerà la concentraziun da la rait da viafier e la renovaziun da l’infrastructura.
Guardar l'evenimentBels tunnels
La NVTA è architectura. Ses edifizis han furmas minimalisticas, er ils tunnels ch'èn strusch vesaivels.
Guardar l'evenimentEmprimas lavurs
La NVTA è bler dapli ch'il tunnel da basa dal Gottard, ma ils emprims sondagis per il project grond NVTA vegnan fatgs al Gottard.
Guardar l'evenimentIl cumenzament da las lavurs da construcziun
Er sch'igl èn vegnidas fatgas lavurs gia ordavant: L'emprima siglientada al Lötschberg vala sco cumenzament uffizial da las lavurs da construcziun da la NVTA.
Guardar l'evenimentGeologia e mesiraziuns
La construcziun da tunnels è dependenta da savida scientifica. La geologia levgescha la via tras il grip.
Guardar l'evenimentCusts
La finanziaziun dal project grond vegn discutada en moda intensiva. Il tema èn cunzunt ils custs che s'augmentan.
Guardar l'evenimentControlla en il tunnel
In nov sistem da controlla transmetta ils cumonds sur ina rait da func digitala sin in monitur en la cabina dal manischunz.
Guardar l'evenimentConstrucziun dal tunnel dal Ceneri
Il tunnel da basa dal Ceneri è il terz project grond da la NVTA. El è en la sumbriva dal tunnel dal Gottard e dal tunnel dal Lötschberg, vegn dentant ad inaugurar ina nova èra per il traffic regiunal dal Tessin.
Guardar l'evenimentPerfuraziun dal Gottard
Il tunnel da basa dal Gottard è il tunnel cardinal da la NVTA. L'emprima perfuraziun d'ina maschina da furar è vegnida fatga en il bischen ost.
Guardar l'evenimentIl Lötschberg va en funcziun
Cun l'avertura dal tunnel da basa dal Lötschberg va en funcziun in'emprima part da la NVTA.
Guardar l'evenimentTraversada da la foppa da Piora
La foppa da Piora, cun sia crappa granellusa, smanatscha da periclitar la construcziun dal tunnel da basa dal Gottard.
Guardar l'evenimentIl corridor da 4 meters
Per pudair transportar las chargias pli grondas, na ston betg mo vegnir adattads ils tunnels, mabain er autras infrastructuras da viafier.
Guardar l'evenimentTranter grippa e betun
Il tunnel da basa dal Gottard è in product d'auta tecnologia – ed in resultat da mauns che prendan per mauns insatge. Senza lavurants, miradurs e betunaders na vegn construì nagin tunnel.
Guardar l'evenimentTests al Gottard
La nova lingia dal Gottard cumpiglia blera tecnica. Sia funcziun vegn controllada cun blera lavur e cun blers custs.
Guardar l'evenimentSuperportas
Las meglras portas da fugia èn installadas en il tunnel dal Gottard. Lur construcziun han ellas d’engraziar a la NVTA. L’innovaziun gronda ha chaschunà bleras innovaziuns pli pitschnas.
Guardar l'evenimentCeneri, il terz tunnel da basa
La NVTA è dapli che ses trais tunnels, ma quels èn etappas da la gronda construcziun, che giogan ina rolla activa en las medias. Cun la finiziun dal tunnel da basa dal Ceneri l'onn 2020 è terminada la NVTA.
Guardar l'eveniment