Il grond spustament

7 october 1999
Da la via sin la viafier
Da la via sin la viafier

In tren che transporta camiuns circulescha en il Tessin sin la lingia dal Gottard. L'interpresa svizra Hupac, che ha ses num dal pled tudestg «Huckepack», ha ina posiziun dominanta en quest sectur. (1998, Keystone)

Suenter l'acceptaziun da l'Iniziativa da las Alps decida il parlament l'onn 1999, co ch'il traffic pesant che transporta rauba tras las Alps duai vegnir spustà sin la viafier. Dus onns suenter l'avertura dal tunnel da basa dal Gottard duai il dumber da viadis cun camiuns empurtar mo pli 650 000. Il traffic da rauba motorisà ha ses punct culminant l'onn 2000 cun 1,4 milliuns viadis. Fin l'onn 2015 è el regredì a circa 1 milliun.

« Scenaris èn maletgs da futurs pussaivels. »

Center songagliais per la perscrutaziun dal futur, Rapport, p. 2, 30-01-1981

Gütertransport SBB

1943, Archiv federal svizzer

Gütertransport SBB

Transport da rauba cun las VFF, 1943 (Archiv federal svizzer)

Die rollende Strasse

1957, VFF istoric

Die rollende Strasse

La via rullanta, 1957 (VFF istoric)

1.275 milliuns camiuns

charreschan l'onn 2008 tras las Alps svizras.

2018 onn

L'onn 2008 vegn il termin per cuntanscher la finamira da spustament prolungà fin l'onn 2018.

650'000 camiuns

Fin l'onn 2009 duain mo pli 650'000 camiuns charrar tras las Alps svizras per onn. Cura che quai vegn decidì l'onn 1999, èsi 1'318'000 tocs.

Render attent a questa pagina