Resultats
L'emprima «chaussée» en muntogna
La NVTA cuntinuescha cun la tradiziun da las vias da traffic ch’èn plis tschientaners veglias e manavan tras las Alps da la Svizra.
Guardar l'evenimentTemps da viadi adina pli curts
Durant il temp modern tempriv duvravan viagiaturas e viagiaturs almain 10 dis per ils 310 kilometers da Basilea fin al cunfin talian, oz gnanc pli 4 uras.
Guardar l'evenimentLa viafier è fatga d’atschal
Betg mintga rodaglia n’è eguala. Igl exista in grond dumber da tips da construcziun differents.
Guardar l'evenimentIl comité etern
Il Gottard: muntognas, mitus, emprestanum. Dapi l’onn 1860 exista il comité da medem num ch’accelerescha la renovaziun da la lingia da viafier tras las Alps.
Guardar l'evenimentIls tessinais èn svelts
La regiun periferica dal Tessin posseda staziuns istoricas magnificas. Ils Tessinais èn pli svelts che quels da la Svizra Centrala: els construeschan numnadamain durant ch’ils daners èn anc avant maun.
Guardar l'evenimentPrivel en maun
Construir in tunnel è ina interpresa privlusa per ils lavurants. Ils differents plazzals al Gottard cumprovan che las mesiras da segirezza daventan adina meglras.
Guardar l'evenimentInauguraziun dal tunnel dal Gottard
L'emprim tunnel tras il Gottard è il mument da sia avertura il tunnel da viafier il pli lung dal mund. El vegn finanzià per gronda part cun chapital ester.
Guardar l'evenimentLa viafier dal Gottard ed ils litterats
Spitteler, Moeschlin, Schädelin: La viafier dal Gottard ha fascinà ils litterats.
Guardar l'evenimentIl segund tunnel
Il tunnel dal Simplon avra – suenter il Gottard – la segunda lingia da viafier tras las Alps da la Svizra. Ussa è colliada la Svizra occidentala cun il sid.
Guardar l'evenimentStatalisaziun da la viafier dal Gottard
Las VFF naschan da la statalisaziun da las grondas viafiers svizras privatas. Sco ultima vegn integrada la viafier dal Gottard che sa demussa sco lingia la pli rentabla.
Guardar l'evenimentColliaziun tras il Lötschberg
Il traject dal Lötschberg e ses tunnel collian la Svizra bassa occidentala cun l'Italia.
Guardar l'evenimentCumbat cunter la natira
La viafier è in med da transport relativamain ecologic. Ma en las Alps cumbatta ella cunter las forzas da la natira.
Guardar l'evenimentL’emprim tunnel da basa
Hauenstein? Gia ditg avant il Gottard ed il Lötschberg è vegnì construì tras la chadaina da collinas sper Olten l’emprim tunnel da basa en l’istorgia da la viafier svizra.
Guardar l'evenimentCharvun alv empè da charvun nair
L'electrificaziun da la lingia dal Gottard è vegnida terminada l'onn 1924. Ussa producescha la Svizra l'energia per sias viafiers cun atgna forza idraulica, empè da cun charvun da la Prussia.
Guardar l'evenimentL'express Europa-Africa
La visiun d'in inschigner: Cun il tren da Basilea a Chiasso en mo duas uras – temp avunda per far la duscha, tagliar ils chavels, telefonar.
Guardar l'evenimentTurissem cun il tren
La viafier è in med da transport popular. Ses trajects da viafier gidan la Svizra ad avair success sco pajais da turissem.
Guardar l'evenimentVisiunaris
Spühler, Gnägi, Bonvin, Ritschard, Schlumpf: quests cussegliers federals èn tuts visiunaris da la NVTA.
Guardar l'evenimentTunnel da basa dal Gottard
La Confederaziun s'imaginescha in «tunnel da basa dal Gottard». La firma Elektro-Watt al duai projectar.
Guardar l'evenimentVia vs. viafier
Suenter la segunda guerra mundiala vegnan fatgs ils emprims plans per in tunnel da via tras il Gottard. L'onn 1963 pretendan las VFF in tunnel da basa, ma il Cussegl federal favurisescha il tunnel da via.
Guardar l'evenimentAuto vs. viafier
Ditg è la viafier in pau ordavant, ma cun l'avertura dal tunnel da via dal Gottard, l'onn 1980, concurrenzescha il traffic sin via transalpin la viafier.
Guardar l'evenimentTraffic da rauba cumbinà
La Hupac è l'offerenta la pli gronda en il traffic da rauba cumbinà tras las Alps. Ella sa fa valair cunter l'opposiziun da la viafier e dals camiunists.
Guardar l'evenimentIl plan dal tunnel
Cur ch'ils spezialists s'expriman a favur da la construcziun d'in tunnel da basa dal Gottard, renvieschan els a la posiziun prominenta da la Svizra sco pajais da transit da l'Europa.
Guardar l'evenimentLantschada dal project franà
Il plan per l'emprim tunnel da basa dal Gottard fa naufragi pervia da la crisa economica en la mesadad dals onns 1970.
Guardar l'evenimentPrognosas dal traffic
Las prognosas sa mussan posteriuramain savens sco faussas, ma l'onn 1990 tutga il Cussegl federal la noda.
Guardar l'evenimentVieuta da la politica d'ambient
Durant ils onns 1970 vegn la populaziun sensibilisada ecologicamain: Muria dal guaud e protecziun da las Alps èn las devisas. La NVTA profita da quai.
Guardar l'evenimentLa concepziun globala dal traffic
La coordinaziun da la politica da traffic e da sia finanziaziun tras la Confederaziun è ina basa impurtanta da la NVTA.
Guardar l'evenimentGottard u Spleia?
In tunnel tras il Gottard avess in meglier resultat dal puntg da vista da l'economia da manaschi, il Spleia purtass dentant dapli a l'economia regiunala, manegian las expertas ed ils experts.
Guardar l'evenimentCoordinaziun en il traffic da viafier
Las vias e las viafiers vegnan planisadas e construidas senza lunga coordinaziun. Entant che la rait da vias daventa pli e pli moderna, resta la viafier enavos. L'onn 1981 intervegn la Confederaziun.
Guardar l'evenimentIl mitus dal Gottard
Il Gottard è in mitus da la Svizra. El represchenta defensiun, dentant er la funcziun da la Svizra sco pajais da transit.
Guardar l'evenimentIn cudesch muventa la viafier
Darar influenzescha ina lavur da qualificaziun academica la politica. Il cudesch da Hans-Jörg Bertschi dat nov schlantsch a la NVTA.
Guardar l'evenimentViafier 2000
Tgi che discurra da la NVTA, na dastga betg emblidar la Viafier 2000. Ella ha accelerà la concentraziun da la rait da viafier e la renovaziun da l’infrastructura.
Guardar l'evenimentRealisaturs e realisatura
Ogi, Leuenberger, Leuthard: Quests cussegliers federals e questa cussegliera federala realiseschan la NVTA.
Guardar l'evenimentTschintg variantas
Lötschberg-Simplon, Gottard, ipsilon u – dubel – Spleia? Il Cussegl federal vul cuntinuar cun las variantas Gottard e Lötschberg-Simplon.
Guardar l'eveniment«Viafier cun via»
In rapport cun consequenzas: Il biro Infras recumonda da proceder en moda coordinada sin plaun internaziunal e da spustar il traffic sin via sin la viafier.
Guardar l'evenimentEmpustar, construir, gestir
Cun construir la NVTA fa la Confederaziun ina separaziun tranter infrastructura e gestiun. Quest nov manaschament da projects sa cumprova.
Guardar l'evenimentSoluziuns transcunfinalas
La Conferenza europeica dal traffic metta l'onn 1989 a Francfurt al Main ils binaris per la viafier. Per la Svizra sa participescha Adolf Ogi a la conferenza.
Guardar l'evenimentLa Svizra orientala sto desister
La viafier orientala da las Alps è il siemi da la Svizra orientala. Suenter che quest siemi n'è betg ì en vigur, vegn la regiun dentant resguardada en la varianta da rait.
Guardar l'evenimentIl Cussegl federal arriva tar il pievel
La via a la NVTA è flancada d'occurrenzas d'infurmaziun. Lur devisa: infurmar e persvader. Ed anc ina giada infurmar e persvader.
Guardar l'evenimentWindow of opportunity
Tschertas schanzas datti mo ina giada. Tup mo, sche nagin na las vesa. Ma Ogi è pront.
Guardar l'evenimentIl trassé sco zona problematica
La planisaziun dal traffic da viafier è cumplexa. Trens che curseschan sin il medem binari pon numnadamain surpassar mo en paucs lieus. Las unitads da planisaziun èn ils «trassés».
Guardar l'evenimentIl parlament vul la NVTA
Cur ch'il parlament s'exprima a favur da la construcziun da la NVTA, preschenta el arguments da la politica regiunala, ecologica ed europeica.
Guardar l'evenimentCunvegna cun l'Europa
Avant che la NVTA vegnia concludida dal pievel, introducescha la politica il project en las tractativas cun l'Europa.
Guardar l'evenimentIl consentiment da la Svizra occidentala
Dals dus tunnels da basa tras il Gottard e tras il Lötschberg profitan cunzunt Turitg, Berna, il Vallais ed il Tessin. Ma er la Svizra occidentala ha in grond niz da la NVTA.
Guardar l'evenimentGea a la NVTA
Il suveran accepta cleramain il project NVTA, pia tranter auter la construcziun nova dals tunnels dal Gottard, dal Ceneri e dal Lötschberg.
Guardar l'evenimentNa al Spazi economic europeic (SEE)
Cur che la Svizra decida stretgamain na al Spazi economic europeic, stagnan sias tractativas da la polizia da traffic cun l'Europa.
Guardar l'evenimentBels tunnels
La NVTA è architectura. Ses edifizis han furmas minimalisticas, er ils tunnels ch'èn strusch vesaivels.
Guardar l'evenimentLa NVTA e l'Europa
Represchentantas e represchentants da l'economia e politicras e politichers vesan la NVTA dal cumenzament ennà sco project che promova l'integraziun da la Svizra en l'Europa.
Guardar l'evenimentSquitsch dal moviment ecologic
La «ovra da construcziun tschientenara» vegn discutada en moda cuntraversa: La politica, l'administraziun e las organisaziuns da l'ambient tschertgan soluziuns cuminaivlas.
Guardar l'evenimentEmprimas lavurs
La NVTA è bler dapli ch'il tunnel da basa dal Gottard, ma ils emprims sondagis per il project grond NVTA vegnan fatgs al Gottard.
Guardar l'evenimentPlanisaziun dal territori
Vias da traffic transfurman la cuntrada. Perquai occupa il trassé da la NVTA la planisaziun dal territori.
Guardar l'evenimentGea a l'Iniziativa da las Alps
Il gea surprendent da las votantas e dals votants svizzers a l'Iniziativa da las Alps accelerescha il svilup da la NVTA.
Guardar l'evenimentGlisch verda per la varianta da rait
Il Cussegl federal conferma la NVTA sco varianta da rait. Tras quai pon vegnir construidas las duas axas Gottard-Ceneri e Lötschberg.
Guardar l'evenimentPolitica da traffic sco politica da finanzas
Il Cusseglier federal Otto Stich è persvadì che la NVTA vegnia a custar dapli che las 14 milliardas francs presumadas.
Guardar l'evenimentColliaziun cun l'exteriur
Il success da la NVTA dependa da l'exteriur. Il traffic da rauba sin la viafier s'augmenta mo, sche l'axa Rotterdam-Genua vegn modernisada.
Guardar l'evenimentRotterdam–Genua
La renovaziun da la lingia da martganzia Rotterdam–Genua avanza mo plaunsieu. Cun la colliaziun als ports da mar è l’Italia en retard.
Guardar l'evenimentIls giavischs da l'Uri
Il chantun Uri è spezialmain pertutgà da la construcziun da l'axa dal Gottard. El vul spustar il traject d'access al tunnel da viafier en il munt. I resultan tractativas plain conflicts cun la Confederaziun.
Guardar l'evenimentGea al Conclus federal davart la construcziun e la finanziaziun da projects d'infrastructura dal traffic public (FTP)
La finanziaziun da la NVTA è garantida: L'infrastructura da viafier da la Svizra duai vegnir modernisada per pli che 30 milliardas francs.
Guardar l'evenimentLa surveglianza
Ch'il project grond procedia giuridicamain en in stadi irreproschabel e cunvegnentamain, controlla la Delegaziun da surveglianza dal parlament.
Guardar l'evenimentLas VFF sco societad anonima
La refurma da la viafier 1 ha l'intent da liberalisar pass per pass il traffic da viafier.
Guardar l'evenimentAdattaziuns nunobservadas
Strusch observà da la publicitad, anticipescha il Cussegl federal puspè la construcziun dal tunnel a dus binaris Turitg-Thalwil.
Guardar l'evenimentIl cumenzament da las lavurs da construcziun
Er sch'igl èn vegnidas fatgas lavurs gia ordavant: L'emprima siglientada al Lötschberg vala sco cumenzament uffizial da las lavurs da construcziun da la NVTA.
Guardar l'evenimentIl grond spustament
Tras l'engrondiment da la NVTA vegn il traffic da rauba tras las Alps spustà cuntinuadamain da la via sin la viafier, dentant pli plaun che planisà.
Guardar l'evenimentLa fin da la limita da 28 tonnas
Da nov dastgan traversar la Svizra camiuns d'in pais da 40 tonnas. Persuenter accepta la UE la taxa sin il traffic da camiuns pesants.
Guardar l'evenimentGeologia e mesiraziuns
La construcziun da tunnels è dependenta da savida scientifica. La geologia levgescha la via tras il grip.
Guardar l'evenimentFieu cun consequenzas
L'incendi en il tunnel da via dal Gottard è in schoc. Silsuenter vegnan rendidas pli severas las mesiras da segirezza er en ils tunnels da viafier. L'incendi facilitescha il segund tunnel da via.
Guardar l'evenimentGea al tunnel da basa dal Ceneri
La finanziaziun dal tunnel dal Ceneri è contestada. Il Cusseglier federal Moritz Leuenberger s'engascha vehementamain per quest tunnel.
Guardar l'evenimentCusts
La finanziaziun dal project grond vegn discutada en moda intensiva. Il tema èn cunzunt ils custs che s'augmentan.
Guardar l'evenimentControlla en il tunnel
In nov sistem da controlla transmetta ils cumonds sur ina rait da func digitala sin in monitur en la cabina dal manischunz.
Guardar l'evenimentConstrucziun dal tunnel dal Ceneri
Il tunnel da basa dal Ceneri è il terz project grond da la NVTA. El è en la sumbriva dal tunnel dal Gottard e dal tunnel dal Lötschberg, vegn dentant ad inaugurar ina nova èra per il traffic regiunal dal Tessin.
Guardar l'evenimentPerfuraziun dal Gottard
Il tunnel da basa dal Gottard è il tunnel cardinal da la NVTA. L'emprima perfuraziun d'ina maschina da furar è vegnida fatga en il bischen ost.
Guardar l'evenimentIstoriografia
Fin ussa è cumparida mo ina istorgia scientifica da la NVTA. Redigida è ella vegnida da l'istoricher tudestg Markus Höschen a l'Universitad da Paderborn.
Guardar l'evenimentIl Lötschberg va en funcziun
Cun l'avertura dal tunnel da basa dal Lötschberg va en funcziun in'emprima part da la NVTA.
Guardar l'evenimentTraversada da la foppa da Piora
La foppa da Piora, cun sia crappa granellusa, smanatscha da periclitar la construcziun dal tunnel da basa dal Gottard.
Guardar l'evenimentL'etappa da 5,4 milliardas
Quant custa la NVTA? Emprimas stimaziuns presuman 12 milliardas francs. L'onn 2009 conceda il parlament la summa supplementara e decisiva da 5,4 milliardas.
Guardar l'evenimentDal dissegn al model tridimensiunal
Gronds projects da construcziun ston vegnir preparads minuziusamain. Plans da tutta spezia furman lur basa.
Guardar l'evenimentIls tunnels da temp liber
La part la pli gronda da las persunas che traversa las Alps cun la viafier, na viagia betg per motivs professiunals, mabain durant ses temp liber.
Guardar l'evenimentRenunzia a la Porta Alpina
La visiun è populara. La Porta Alpina duai colliar Sedrun e la Surselva sur in ascensur cun il tunnel da basa dal Gottard.
Guardar l'evenimentIn milliun visitadras e visitaders
Durant la construcziun dals tunnels da basa dal Gottard e dal Lötschberg ha la populaziun gì l'occasiun da visitar l'interiur da la muntogna. L'affluenza è enorma.
Guardar l'evenimentIl corridor da 4 meters
Per pudair transportar las chargias pli grondas, na ston betg mo vegnir adattads ils tunnels, mabain er autras infrastructuras da viafier.
Guardar l'evenimentTranter grippa e betun
Il tunnel da basa dal Gottard è in product d'auta tecnologia – ed in resultat da mauns che prendan per mauns insatge. Senza lavurants, miradurs e betunaders na vegn construì nagin tunnel.
Guardar l'evenimentTests al Gottard
La nova lingia dal Gottard cumpiglia blera tecnica. Sia funcziun vegn controllada cun blera lavur e cun blers custs.
Guardar l'evenimentIls tunnels da quest mund
Tgi ha il tunnel il pli lung? Construcziun da tunnels vul dir aspirar al record mundial. Prest vegn in nov victur a muntar sin il podest.
Guardar l'evenimentGiasts prominents a la festa d'avertura
Cun ina festa pompusa vegn inaugurà l'onn 2016 il tunnel da basa dal Gottard. Merkel, Hollande e Renzi èn preschents, la testa da la UE betg.
Guardar l'evenimentCusts e niz
La NVTA ha custà blers daners. Quant grond che ses niz economic è, vegn a mussar il futur.
Guardar l'evenimentAl limit da capacitad
Il tunnel da basa dal Lötschberg vegn tschiffà da ses agen success. La renovaziun è gia en planisaziun.
Guardar l'eveniment43’152 trens
Ils emprims mais stagna il traffic en il nov tunnel da basa dal Gottard da temp en temp. Las VFF reageschan cun trens spezials.
Guardar l'evenimentSuperportas
Las meglras portas da fugia èn installadas en il tunnel dal Gottard. Lur construcziun han ellas d’engraziar a la NVTA. L’innovaziun gronda ha chaschunà bleras innovaziuns pli pitschnas.
Guardar l'evenimentTraffic vulnerabel
La stad 2017 èn sfundrads binaris a Rastatt. Silsuenter na funcziunava nagut pli. L’incap mussa, ch’il sistem da viafier europeic è fragil.
Guardar l'evenimentSegns e cifras
Tut ils vaguns e tut las locomotivas èn plain segns e cifras misteriusas. Senza quests segns spezials na funcziunass il manaschi da viafier betg.
Guardar l'evenimentEscher forever?
La lingia dal Gottard reussescha grazia a la politica da Basilea, grazia a la nova tecnica da construir tunnels e grazia ad in consens internaziunal. L'influenza dad Escher vegn survalitada.
Guardar l'evenimentCeneri, il terz tunnel da basa
La NVTA è dapli che ses trais tunnels, ma quels èn etappas da la gronda construcziun, che giogan ina rolla activa en las medias. Cun la finiziun dal tunnel da basa dal Ceneri l'onn 2020 è terminada la NVTA.
Guardar l'evenimentTrajects da muntogna, ed uss?
I na dat betg mo victurs, mabain er perdents. L’avegnir dal traject da muntogna dal Gottard tras la Val d’Ursera e tras la Leventina – renumà sin l’entir mund – è avert.
Guardar l'eveniment